Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
Zarejestruj się i korzystaj bezpłatnie
Grafika fotorealistyczna - jak się ją tworzy w praktyce



O Kursie

Cel kursu
W dzisiejszym świecie istnieje duże zapotrzebowanie na syntetyczne grafiki przypominające zdjęcia wykonane aparatem fotograficznym. Obszar zastosowania takich obrazów jest bardzo szeroki, począwszy od wizualizacji projektu breloczka do kluczy, skończywszy na drapaczach chmur, których zdjęcia są publikowane już wtedy, gdy koparki nie rozpoczęły jeszcze przygotowania gruntu pod budowę.
Takie grafiki są generowane przez komputery z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie algorytmów, które odwzorowują warunki rzeczywistego oświetlenia w oparciu o śledzenie wiązek promieni świetlnych oraz zjawiska energetyczne. Proces przygotowania takich wizualizacji zasadniczo różni się od tworzenia tradycyjnej grafiki wspomaganej komputerowo (tzw. grafiki 2D). Kurs zawiera opis technik, które są wykorzystywane do realizacji obrazów fotorealistycznych, poczynając od prostych, opartych o prymitywy, a skończywszy na nieco trudniejszych opartych o polimodeling.
Treści teoretyczne kursu są wzbogacone scenariuszami ćwiczeń, które pozwolą uczestnikom poznać podstawy modelowania, przygotowania materiałów, konfigurowania oświetlenia i renderingu obrazów tworzonych w środowisku trójwymiarowym. Każdy uczestnik będzie mógł poznać tajniki generowania cyfrowych wizualizacji, które przypominają jakością zdjęcia fotograficzne.

Tematyka kursu
Szczegółowa tematyka kursu obejmuje następujące zagadnienia:
1. Wprowadzenie
1.1. Technologie komputerowe związane z obrazem
1.2. Różne techniki i zastosowania grafiki komputerowej

2. Etapy tworzenia fotorealistycznych obrazów

3. Środowisko graficzne 3D
Ćwiczenie 1. Podstawy pracy w środowisku 3D

4. Modelowanie obiektów w środowisku 3D
4.1. Obiekty prymitywne
Ćwiczenie 2. Modelowanie psa mechanicznego
Ćwiczenie 3. Modelowanie pociągu z klocków
4.2. Polimodeling
Ćwiczenie 4. Modelowanie kubka do kawy

5. Przygotowanie materiałów
5.1. Tworzenie realistycznych materiałów
Ćwiczenie 5. Materiały dla psa mechanicznego
5.2. Tekstury

6. Konfigurowanie oświetlenia
6.1. Światła punktowe
6.2. Globalne oświetlenie (GI)
Ćwiczenie 6. Ustawienie oświetlenia dla modelu psa mechanicznego

7. Rendering
7.1. Konfiguracja
Ćwiczenie 7. Rendering psa mechanicznego
7.2. Porównanie różnych algorytmów renderujących

Struktura kursu
Kurs składa się z następujących elementów:

  1. Wykład wprowadzający do kursu (video),
  2. Zeszyt dydaktyczny do kursu - w formacie PDF,
  3. Prezentacja PowerPoint do kursu - w formacie ppt,
  4. Materiały dodatkowe do kursu,
  5. Słownik pojęć (lista słów z wyjaśnieniami),
  6. Filmy instruktażowe (np. ilustrujące wykonanie ćwiczeń zawartych w podręczniku)
  7. Test z pytaniami sprawdzającymi wiedzę

Sposób realizacji kursu
Kurs jest przeznaczony do realizacji w trybie samokształcenia lub pod kierunkiem nauczyciela. Po zapoznaniu się ze wszystkimi elementami kursu oraz wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę, uczestnik otrzymuje prawo do samodzielnego wystawienia certyfikatu potwierdzającego zrealizowanie kursu e-learningowego „Grafika fotorealistyczna – jak się tworzy w praktyce” przygotowanego przez Warszawską Wyższą Szkołę Informatyki.

Certyfikat potwierdzający realizację kursu

certyfikat

O wykładowcy
Daniel Jaroszewski jest wykładowcą Warszawskiej Wyższej Szkoły W latach 2010-2012 prowadził szkolenia z zakresu multimediów, grafiki i technologii internetowych w ramach projektu informatyka + dla uczniów oraz nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych.